29.06—06.10.2024
De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027!
De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027!
Claerbout 1524827294

David Claerbout

1969, België
In zijn werken combineert David Claerbout (*1969, woont te Antwerpen) de vluchtigheid van het medium film met de mogelijkheid die fotografie biedt om een moment te bevriezen in de tijd. Beide media verenigt hij door middel van digitale technologie. Hij verweeft heden, verleden en toekomst tot beelden van alledaagse taferelen die getuigen van een sterke picturale kwaliteit, waarin onze notie van tijd zich rekbaar maakt. Tijd staat dus centraal, maar Claerbout bevraagt evengoed concepten als realiteit, geheugen, waarheid en fictie.

De beelden bezitten door hun traagheid ook een zekere theatraliteit en vergen een grote hoeveelheid aandacht van de bezoeker. Claerbout lijkt ons zelfs te wijzen op het effect van deze aandacht op de gebeurtenissen die zich voor onze ogen voltrekken.