29.06—06.10.2024
De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027!
De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027! De Triënnale Kortrijk is afgelopen. Bedankt, en tot in 2027!
Erwinwurm foto inge prader 1525784025

Erwin Wurm

1954, Oostenrijk
Het werk van Erwin Wurm (°1954 Bruck an der Mur, woont te Wenen en Limberg) komt ons mogelijk bekend voor. We werden er reeds mee geconfronteerd in tijdschriften als Vogue, advertenties van Hermès en een videoclip van The Red Hot Chili Peppers. De publieke ruimte van de massamedia is voor Wurm geen onbetreden terrein. De afgelopen decennia onderzocht hij de betekenis van beeldhouwkunst in onze postmoderne samenleving. In dit uitvoerige onderzoek doet hij beroep op verschillende media om het concept van beeldhouwkunst uit te breiden met interactieve, sociale en temporele aspecten. Hij is geïnteresseerd in wat bepaalde concepten uit de beeldhouwkunst, gecombineerd met bepaalde sociale fenomenen, kunnen teweegbrengen.

Deze sociale fenomenen kaart hij aan in een licht cynische en absurde toon, door het in vraag stellen van ogenschijnlijk alledaagse en banale zaken. Een aantal van zijn werken, zoals de reeks Drinking Sculptures (2010-2011) en de reeks One Minute Sculptures (1996 - nu), nodigen de bezoeker uit om deel te worden van het werk.