De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—
De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—De Triënnale Kortrijk is afgelopen.—
Voor het schilderij Monument for 1302 uit 2006 kreeg hij de opdracht om de Kortrijkse Guldensporenslag uit 1302 hedendaags te evoceren in het historische stadhuis van Kortrijk.
In dit muurschilderij legt de kunstenaar een link tussen de historische veldslag en de 19e en 20e-eeuwse herbeleving ervan. Eén invalshoek is de tegenstelling tussen Ernest Claes, die in de televisieserie Wij, Heren van Zichem uit 1969 de Witte de Leeuw van Vlaanderen laat spelen, en Hendrik Conscience, die in 1838 in opdracht van Leopold I De Leeuw van Vlaenderen schreef. De kunstenaar liet zich inspireren door de spanning tussen een Vlaams volksnationalisme en een Belgisch staatsnationalisme. Het is ook de figuur van de Witte die hem op het idee bracht om de Guldensporenslag te verbeelden als een kinderspel. Zo worden de Vlamingen als meisjes voorgesteld en de Fransen als jongens. Van Imschoot gebruikte hiervoor foto's van echte Kortrijkse jongens en meisjes.